Jak wiadomo, konsultant telesprzedaży Rybnik jest pracownikiem zajmującym się na co dzień telemarketingiem. Telemarketing, jako forma zawierania transakcji i reklamowania produktów na odległość ma swoje wady i zalety, które bez względu na zakres działalności firmy i jej politykę sprzedażową są praktycznie niezmiennie.

9Do zalet telemarketingu bezsprzecznie należy fakt, że daje on możliwość nawiązania kontaktu z dużą grupą klientów w stosunkowo krótkim czasie, co świadczy o jego zwiększonej skuteczności w porównaniu z no. Sprzedażą osobistą. Ponadto, dzięki telemarketingowi firma może uzyskać wiele cennych informacji na temat produktów i usług, a także na temat ich oceny w oczach klientów. Takie informacje wykorzystuje się później do ulepszenia oferty handlowej i poprawienia jej wizerunku w oczach konsumentów. Telemarketing jest również dobrym sposobem na nawiązanie i utrzymanie kontaktu z klientem oraz na budowanie więzi i lojalności.

W obliczu licznych zalet należy jednak pamiętać, że telemarketing nie jest narzędziem idealnym i posiada kilka wad, które sprawiają, że część firm rezygnuje z tej formy kontaktu z klientami. Do wad zaliczyć można między innymi ryzyko trafienia na niewłaściwy moment przeprowadzenia rozmowy, co może zniechęcić Klienta. Ponadto, telemarketing wymaga nieustannego mówienia, a brak osobistego kontaktu z klientem sprawia, że łatwiej jest mu odmówić. Ważną wadą telemarketingu jest zniekształcanie głosu rozmówcy przez telefon, a głos, jak wiadomo, jest najważniejszym narzędziem pracy konsultanta telesprzedaży.