7Telemarketing jest bardzo popularnym narzędziem, z którego korzysta wiele firm z różnych gałęzi gospodarki. Jego popularność wynika z faktu, że telemarketing umożliwia zebranie wielu przydatnych informacji dotyczących postrzegania usług i produktów danej firmy w bardzo krótkim czasie. Dodatkowo, otrzymywane informacje przekazywane są w sposób bezpośredni i nie sfałszowany. Możliwe jest również nawiązywanie kontaktów z klientami, dzięki któremu buduje się więzi konsumenckie i polepsza wizerunek firmy.

Telemarketing posiada kilka specyficznych cech, które stanowią o jego przydatności. Konsultanci telesprzedaży mają dostęp do bazy danych, które w każdej firmie pełnią istotną rolę i odpowiednio wykorzystywane mogą zwiększyć przychód przedsiębiorstwa, konsultant telefoniczny Radom. Telemarketing wykorzystuje nowoczesne techniki komunikacji i przetwarzania danych, a jednocześnie jest starannie zaplanowanym i skrupulatnie kontrolowanym procesem dającym wgląd w opinie i przekonania społeczeństwa.

Co ważne, telemarketing bardzo rzadko stanowi odosobnione działanie, a najczęściej jest ściśle powiązany z działaniami działu public relations i działu sprzedaży. W obecnych czasach istnieją trzy główne rodzaje telemarketingu:

  • telemarketing aktywny – rozmowy  z klientami prowadzone są z inicjatywy firmy,
  • telemarketing pasywny – to klienci kontaktują się z firma jako pierwsi,
  • telemarketing instytucjonalny – polega na kontaktowaniu się wyłącznie z przedstawicielami innych firm.