Konsultant telesprzedaży jest osobą, która telefonicznie sprzedaje produkty i/lub usługi firmy klientom indywidualnym i biznesowym, a także udziela niezbędnych informacji osobom zainteresowanym ofertą firmy. Konsultant ma za zadanie budować pozytywne relacje z klientami i polepszać wizerunek firmy w ich oczach.

Kandydat na stanowisko konsultanta telesprzedaży powinien posiadać wykształcenie co najmniej średnie oraz umieć obsługiwać się komputerem w stopniu dobrym. Dużym atutem w procesie rekrutacyjnym będzie doświadczenie zawodowe w sprzedaży i kontaktach z klientami. Konsultant telesprzedaży musi posiadać dobrą dykcję i miły głos, a także szerokie umiejętności interpersonalne. Pracownik powinien ponadto cechować się kreatywnością, odpornością na stres, umiejętnością współpracy oraz rzetelnością.

1Miejscem pracy konsultanta telefonicznego jest biuro lub czasem praca zdalna w domu. To stanowisko pracy związane jest z dużym natężeniem kontaktów z innymi osobami, dlatego często występują w nim sytuacje stresowe. Na posadzie konsultanta najczęściej zatrudniane są osoby młode, choć zdarzają się również osoby po 50 roku życia. Czas pracy obejmuje zazwyczaj 8 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu, a pracownik ma możliwość uczestnictwa w szkoleniach dotyczących sprzedaży i obsługi klienta.

Konsultant telesprzedaży może zostać zatrudniony w branżach: marketing/reklama/public relations, obsługa klienta/Call Center, sprzedaż i innych. Jego wynagrodzenie waha się od 1,5 do 2,5 tysiąca złotych plus system prowizyjny.