sprzedaż na odległośćO wiele łatwiej sprzedaje się cokolwiek, jeśli mamy z klientem bezpośredni kontakt. Mowa ciała, kontakt wzrokowy, możliwość prezentacji produktu, gesty – to wszystko ułatwia sprzedaż. O wiele trudniejsze zadanie stoi przed konsultantem telesprzedaży, który musi zaciekawić produktem klienta szybko i skutecznie przez telefon.

Praca na telefonie wymaga precyzyjnego wyrażania się. W telesprzedaży obowiązują określone formuły, których z czasem nie musimy odczytywać, a recytujemy je z pamięci. Bardzo ważne jest ich przedstawienie klientowi, bowiem bez ich odczytania, umowa zawarta na odległość jest nieważna. Sprzedaż na odległość to specyficzny rodzaj zawierania umowy.

Konsultant telesprzedaży musi być świadomy zagrożeń jakie na niego czekają. Wbrew pozorom nie tylko klient – konsument jest narażony na pomyłkę, ale i konsultant prowadzący rozmowę. Ponadto wszelkie prowizje sprzedażowe naliczane są za sfinalizowane umowy, tymczasem klienci mają prawo odstąpić od umowy przez telefon, przez czternaście dni, a jeśli rozmowa miała uchybienia formalne, nawet w dłuższym czasie. To zaś rzutuje na efekty pracy konsultanta, jego zarobki, awans, poczucie satysfakcji.