podstawowe narzędzie pracy konsultanta telesprzedażyCo jest podstawowym narzędziem pracy konsultanta telesprzedaży? Telefon? Komputer? Skrypt rozmowy? Oczywiście są potrzebne, ale najważniejszy z tego wszystkiego jest głos! Jeśli umiejętnie go wykorzystamy, możemy być pewni sukcesu. Sprzedaż przez telefon jest o tyle trudna, że nie widzimy swojego rozmówcy, nie możemy wykorzystać gestów i mimiki, ale z powodzeniem możemy je zastąpić odpowiednią modulacją głosu. Jak to zrobić? Jak wykorzystać największy potencjał sprzedawcy telefonicznego?

Przede wszystkim, pomimo wielokrotnego powtarzania tego samego tekstu dziesiątkom klientów, do każdej osoby należy mówić w taki sposób, jakbyśmy mówili o ofercie pierwszy raz. Absolutnie nie można popaść w machinalne wypowiadanie przygotowanej formułki – nikt tego nie lubi i z pewnością klient nie będzie chciał w ogóle nas słuchać. Po drugie rozmawiajmy z klientem tak, jakbyśmy rozmawiali ze swoim dobrym znajomym – przyjaźnie i naturalnie. Po trzecie wykorzystujmy siłę i ton głosu oraz tempo mówienia. W momencie przedstawiania oferty mówmy nieco podwyższonym tonem, który wskazuje na naszą ekscytację oraz wzbudza zainteresowanie klienta. Kiedy coś objaśniamy mówmy spokojniej i ciszej. Zbijając obiekcję klienta warto mówić nieco głośniej, obniżonym tonem, który świadczy o pewności siebie. Jeśli chodzi o tempo mówienia, to zawsze należy je dostosować do swojego rozmówcy.